Does your return policy offer many happy returns?

December 29, 2010 - TAGS: Customers, Sales

As a retailer, there is no legal obligation for you to accept returned items unless they are damaged. However, your return policy is a critical part of maintaining good customer relationships and should appease both you and your customers. Here are some ideas on what could be included in your return policy, whether you are a brick-and-mortar or an online establishment:

Take time to train your sales staff about your return policy and remind clients to keep their sales receipts. In addition to your written policy, keep these tips in mind:

Check your clients' identification to note any fraudulent or excessive returns. The following 2008 Statistics Canada survey provides information on return fraud that you should be aware of.

Statistics Canada Survey of Fraud against Businesses

To learn more about effective sales and customer relationship techniques, visit our section on sales and customer relationship management.


Comments

Posted by ebi on December 29, 2010
thanks
Posted by Daniel on November 10, 2011
Es ce que je peut deposer une plainte formelle contre un commercant qui naffiche pas sa politique de retour et avec lequelle jai un litige si oui pourriez vous me donner le lien pour porter une plainte

Merci
Posted by Canada Business Network on November 10, 2011
Bonjour Daniel,

Le Guide du consommateur canadien comprend le volet Remboursement et échange qui pourrait être utile. Il renferme une liste des contacts provinciaux et territoriaux qui pourraient vous aider. Le Courriel des plaintes de la Passerelle d'information pour le consommateur canadien est un outil qui peut vous aider à comprendre vos droits, vous donner des directives sur la communication avec les entreprises, et offrir un aperçu des options légales. Vous pouvez aussi l'utiliser pour soumettre un formulaire de plainte.

Il se peut que vous vouliez déposer une plainte avec le Conseil Canadien des Bureaux d'éthique commerciale qui contactera l'autre parti et travaillera avec vous deux afin de résoudre le problème. Dans certains cas, des services de médiation et d'arbitrage seront offerts.

Bonne chance dans la résolution de ce problème.

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